- Titulinis
- Pratarmė
- Įvadas
- Hierarchinė struktūra
- Pagrindinių grupių, pagrindinių pogrupių, grupių ir pogrupių sąrašas
- Pagrindinės grupės ir jų aprašai
- Pagrindiniai pogrupiai ir jų aprašai
- Grupės ir jų aprašai
- Pogrupiai ir jų aprašai
- Profesijos
- Teisės aktai
- Biblioteka
- Metodiniai paaiškinimai
- Naudingos nuorodos
235902 - Auklėtojas
Ugdo ir globoja vaikus, juos prižiūri bei rūpinasi jų saugumu. Padeda vaikams spręsti ugdymo įstaigoje iškilusias problemas, adaptuotis naujoje aplinkoje. Bendrauja su kolegomis, vaikų tėvais, prireikus su vaikų psichologu, medicinos ar socialiniu darbuotoju.
Pagrindinės užduotys
• prisideda prie asmenų mokymosi, gerovės ir socialinės įtraukties ir daug dėmesio skiria jų savarankiškumui didinti;
• nustato ir vertina mokinių gebėjimus, bei poreikius;
• konsultuoja mokinius tokiais ugdymo klausimais, kaip kurso ir programos pasirinkimas, pamokų tvarkaraštis, mokyklos pakeitimas, mokymosi įpročiai bei karjeros planavimas;
• siekia padėti mokiniams suvokti asmenines, socialines ar elgesio problemas, darančias poveikį jų ugdymui, ir jas įveikti;
• stebi vaikų pasiekimus, elgseną, aptaria su tėvais iškilusias jų vaikų raidos ir elgesio problemas.
Būdingos kompetencijos
• konsultuoti mokinius;
• palaikyti ryšius su švietimo įstaigomis;
• nustatyti švietimo poreikius;
• stebėti švietimo sektoriaus pokyčius;
• bendrauti jaunimo gerovės klausimais;
• įveikti sunkumus, kurie užkerta kelią mokymosi pažangai.